tisdag 8 december 2009

En upplevelse x 3

Idag har jag upplevt tre olika konstnärsskap. Sara Edströms skupturer med så mycket inneboende kraft att jag blir alldeles rörd. Britta Marakatt-Labbas broderade berättelser om samernas liv. Varje stygn förmedlar en känsla. Varje tråd har en ton. Brita Weglins emaljer, grafik och bronsskulpturer som överfaller mig med sin kraft. De är tre fantastiska konstnärsskap som alla påverkar mig med sina olika uttryck. Gå in på http://www.kulturenshus.com/toppmeny/konst och titta.
Jag har dessutom lämnat emaljbroscher till muséet och konsthallen. En lyckad dag. Jo, jag såg den jurybedömda utställningen på SKÅDA. Fin.
En annan bra sak idag är att Eva på Evas värld har satt ord på hur det är att mötas på nätet och finna så många sympatiska själar.
Det är en rikedom. Tack alla ni som gör min vardag rikare.

Inga kommentarer: