fredag 18 december 2009

Om att dricka färg




När solen inte vill stiga över skogen är det bara att njuta av alla olika färger som uppstår. Den överfixade bilden visar vilka färger som dominerar i väster vid etttiden på dagen. Det är som om vi dricker färg med ögonen. Den svarta skogen, den flammande himlen, den blå snön finns i väster, det ljusrosa babyblå och gnistrande i söder. Det blå när solen sakta glider ner bakom den nattsvarta skogen.

Jag hittade en lapp till bland mina okastade pappersbitar. Det är min sjuåriga dotter som skriver sin första dikt.

Våren har en blomma
Det är en maskros
Jag plockade upp den.
den luktade
gult och gott.
Den luktade vår.


Min fortsättning skulle vara:

December har ett ljus,
det ger oss hopp.
Jag ser det,
njuter av det.
Rosa, orange, blått.
Det är vinter

Inga kommentarer: