måndag 21 december 2009

Snöjobb



Tänk om man skulle skriva en deckare där denna dag hade en huvudroll. Den börjar med två kvinnor som sitter insnöade och väntar på att snöplogbilen ska komma. Den ena kvinnan får hela tiden samtal på sin mobil, men när hon svarar är ingen där. Och avsändaren har skyddat nummer. Den andra kvinnan eldar i kaminen och sitter däremellan klistrad framför ett gammalt avsnitt av Morden i Midsommer. Ljudet från teven hörs som en kuliss. Ett väggur slår fem slag. Snön slår mot fönstren. En traktor hörs på långt håll.
Utanför dörren slår en kvast mot väggen. Ingen gör något. Elden knastrar och dörren öppnas för att stå och slå i vinden. Traktorns ljud kommer allt närmare och när gården blir skottad skjuts kvinnorna i skydd av ljudet.
Ska mannen som höll i vapnet klara sig? Det får vi veta i nästa reklamsnutt för Telia...
Va, fan inte orkar jag hitta på mer när jag har borstat bron, skottat fram trappen och borstat bilen, skrapat rutorna och burit in ved.
Ni får hålla tillgodo med bilderna.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Bra, mer spänning än så orkar jag inte med! Kylan gör mig så skör så skör, nu när vi var ute dansade Annica lätt fram över snö och is medan jag gick så försiktigt att jag hela tiden halkade....

Granne med potatisodlaren sa...

Högspänning i vader och axlar när man försöker låta bli att halka. Jag känner igen mig. Har blivit vaneanvändare av broddar. Opopulär i butikerna.