tisdag 9 februari 2010

Idag

Ser ni den lilla pinniga busken framför det taniga trädet. Det är Pimpinella rosa, den som är på bilden i det förra inlägget. Hon står där i snön som faller igen. Idag är det stora vita snöstjärnor som långsamt singlar ner mot marken. Drivorna kring mitt äppelträd visar hur djup snön är. Det går fortfarande inte att kliva fram till uthuset utan stövlar som når upp på höften.
Mellan de lätta flingornas flykt kommer en och annan svag solstråle. Tänk om det blir en färgglad regnbåge idag. Det brukar ju bli det när solen skiner och det regnar.
Men nej, vi får drömma om färger både jag och min Rosa pimpinella Poppius.

4 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Tänk att dessa små pinnar kan överleva kylan -för att sedan sprida en sådan glädje. Hoppas att du låter oss följa utvecklingen Kanske du kan låta oss "adopt a Pimpinella rosa" och hålla oss underrätted om dess välfärd. Blir rikitgt fäst vid den!

Granne med potatisodlaren sa...

Bra idé. Jag får ta bilder när snön försvinner och det blir små knoppar.
Det är lika förunderligt för mig som ända levt här i så många år.

Sophia Callmer sa...

Kul att du hittade min blogg, så hittade jag till dig! Skall titta in här igen. /Sophia

Granne med potatisodlaren sa...

Välkommen åter Sophia. Du har mycket fina bilder på din Blogg./Eva