torsdag 4 februari 2010

Om att försöka få ett svar


Detta är en gnällblogg idag. Jag har försökt få svar från flera kundtjänster både på nätet och per sms. Det är helt omöjligt. Det började med att saldot på min mobil hoppade mellan 74 kr, 198 kronor, 160 kronor allt under några minuter. Då skrev jag snällt ett epostmeddelande till Halebop. De tar inte emot samtal. Nu har jag fått fem olika svar på helt andra frågor. Men på frågan om hur mycket pengar det finns på kontot får jag inget svar. Jag som har bundit mig för 24 månader kommer att hinna få gråmelerat hår om servicen är på denna obefintliga nivå.
Satt sen i kö till Landstinget som inte tar emot epost. Kom aldrig fram. Får ta nya tag med dem i morgon.

Vilken torsdagsmorgon. Nu gäller det att tänka på något trevligt och lugnande. Kristyrträden och buskarna utanför fönstret. Nybakade drömmar i kakburken och doften från det ljuvliga Kusmiteet.

Snälla kundmottagare svara på mina frågor. Det skulle underlätta mitt liv.

Nu ska jag tala med Celina. Hon löper för andra gången på fyra veckor. Jag vet inte hur hon lyckas med att spotta ut sina piller. Men som tur är finns det inga okastrerade herrar på flera mils avstånd. Hon har flyttat fram sina positioner och ligger helst i de stolar som vi använder hela dagarna, istället för pianopallen där hon annars sover för det mesta.

3 kommentarer:

Jane Morén sa...

Det 'r därför jag sällan byter operatör. Som nu Tre som jag haft i snart fyra år. Blixtsnabb service varje gång! Hoppas det var en tillfällighet och att det funkar hädanefter med din operatör.

Granne med potatisodlaren sa...

Tre fungerar inte vid älvens strand tyvärr. Jag ha bara ändrat från kontantkort till abonnemang, men det skulle jag inte gjort.
Nu har de lovat undersöka.

Unknown sa...

Hej!

Lars heter jag och jobbar på Halebop.
Beklagar om du fått olika svar på andra frågor från vår kundtjänst. Inte bra..

Vet inte om du nyligen startat abonnemanget? Eventuellt att saldot inte hunnit uppdaterats´på ditt nummer.

Skicka gärna in dina uppgifter till relation@halebop.net så undersöker vi saken.

Ha en trevlig kväll!

Mvh/Lars
Halebop