måndag 5 april 2010

Här snöar det inte!!! Här smälter vintern och tant tö är på besök.

Varma grader och ljusa mjuka moln. Snön sjunker ihop och vi ser solen gå ner över Boden. Idag ser det ut som våren kommer att vara här snart. När vi skottar händer något mystiskt, det är vatten längst ner mot marken. Är det varmare där? Ja, jag vet inte. Det andra mystiska som hände här idag var att två böcker föll ur bokhyllan när jag stod fem meter bort. Vibrerar jag så mycket att böckerna bara ramlar, eller är det övernaturligt? Inte vet jag något om det heller. Jag vet bara att vi avslutade påsken i Gammelstad hos M med supergod fisk. Det var en värdig avslutning av en ovanligt fin helg. (Förra året frös vi inne hela påsken och såg nio filmer. Och jag stickade en pläd när filmerna gick dag som natt. I år hade det varit helt annorlunda.)

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Leve Tant Tö! Var det böcker som ville säga dig något som föll ur hyllan? När jag skrev femtiotalsboken föll Ulla Lindströms memoarer i huvudet på mig när jag var nere i källaren och rotade efter annat. Så lämpligt!

Granne med potatisodlaren sa...

Det var Bram Stokers, Dracula och Mary Ann Shaffers Guernseys, Lilleratur- och potatisskalspajssällskap.
Om de behövs just nu så undrar jag varför.
Kanske för att jag ska lockas skriva oändligt långa ord?