onsdag 19 maj 2010

Det lyckades

Ser ni knoppen? Ser ni min äppelblomsknopp? Jag lyckades. Ja, att övertala mina ryska äppelträd att blomma.


Nu har jag sagt paschalsta i fem år, bett dem blomma, om som bara en enda liten doftande vit.

Jag har vattnat och gödslat och sjungit och önskat, vad har jag inte gjort, för att de ska lysa upp min lilla äppeloas. Vilken sprudlande glädje imorse när jag såg den fina lilla knoppen mellan de luddiga små bladen..

Spasiba eller kanske kiitos eftersom de är avlade i Finland. Tack, på alla språk, i år blir det äppelblom.

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men så underbart. Jag förstår om du ömt mumlar: Spasiba!

Granne med potatisodlaren sa...

Jublande glad är jag. Eva i höstas trodde jag aldrig att jag skulle få se några blommor på de aplarna.

Jenny L sa...

Åh så härligt med odlingsglädje - på ryska och finska.

Granne med potatisodlaren sa...

Ja, det är förunderligt när blommorna äntligen kom fram.