söndag 30 maj 2010

Morgonvandring mellan blommorna









Nu börjar tiden mellan hägg och syren nå sitt slut. Idag fann jag den första lilla utslagna bondsyrenblomman.

Sävstaholmträdet har ockuperats av en spindelfamilj. Jag hoppas att alla flyfän vaknar snart. För hur ska äppelträden annars polineras.

Det doftar från viol, hägg, kaprifol och äppelblom.

Från taket på huset intill hör jag hur svalornas ungar ropar efter mera mat. Vid stranden är det en svan som råmar.

Morgonljus, sommardoft och dagg i gräset.

 På bilderna finns också vår nyklippta häck av sibirisk ärtbuske.(Tack S). Och mitt fina emaljfat som passar så bra att fylla med penséer varje försommar.

Den sibiriska klematisen blir bara vackrare och vackrare  för varje dag.

Det är en lycka att få vara med när allt vaknar ur sin långa vintersömn.

5 kommentarer:

Sophia Callmer sa...

Det doftar verkligen underbart ute just nu. Sitter inne med en bukett liljekonvaljer, de doftar starkt, och ska var fotomodeller i dag.. ha en skön söndag/Sophia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men vilken fröjd. Vilken fin och genomtänkt trädgård. Själv har jag en vildtomt och ser förundrat på vad som växer upp. Nu blommar syrenerna i stan, då är det dags att flytta ut på ön, där blommar de snart!

Granne med potatisodlaren sa...

Och nu kom solen fram och vi fick värme igen. Min trädgård är som den blev. Men den doftar och glädjer mig. Hoppas du får njuta av syrenerna på ön Eva. Och Sophia Liljekonvaljerna dom doftar mest. Jag har ju hittat en utslagen, nu får vi se om det kommer fler i solen.

Victor Estby sa...

Oj, vad härligt det låter! Snart bär det av för mig till skrivarstugan och alla vårens upptäckter där. Längtar!

Granne med potatisodlaren sa...

Tack Victor. Det är härligt och det gäller att vara med varje dag för det går undan.