lördag 8 maj 2010

Allt finns till hands men inget kan jag hitta

Samlar ni också på saker som lägger sig i högar? Evas värld frågar eftersom att hon städar idag. Jag började se vad jag samlar på. Under sängen finns tre stora lådor med vackert garn. I en byrå har jag akrylfärger från världens alla hörn, en en låda ryms akvarellfärger från Moskva, Leningrad, Tyskland, Frankrike och England.

I glasbordet finns fack med akvarellpapper från Frankrike, England, Indien, Italien och Sverige. Vid den ena byrån ryms färdigspända dukar, en låda med oljefärger och färdiga ramar.

Detta är bara hälften av allt som simmar omkring för att finnas till hands när jag ska jobba.

Men plats det finns det ingen.

2 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Precis så är det hos mig också. Dina samlingar av saker låter som om de är fyllda av förväntan. Härligt. Och vilken fantastisk blomma du har på din sida. Så vackert!

Granne med potatisodlaren sa...

Blomman är hittad av Signe min webbdesigner och dotter. Rummet har jag stökat till alldeles själv. Blomman gör mig glad varje dag.