fredag 20 augusti 2010

Både och

Nu kommer de flesta att skratta.
Men jag valde både och. Ja, nu när jag har köpt en ny dator.
Hur gick det till? Jo, jag har köpt en bärbar dator, en PC, med ett tangentbord och en mus från Apple. Efter långa och många vandringar mellan alla butiker med datorer hamnade jag efter flera veckor i vår lokala butik. Där har vi köpt datorer sen början på 1990-talet.
De hade precis fått in en bärbar med samma prestanda som den stationära datorn som jag hade sett. Till ett mycket bättre pris. Men utan stor skärm. Nu har jag den dator jag ville ha, med tangentbordet som jag ville ha och en mus som jag gillar.
Det kallar jag både och.
Tack för inspiration och hjälp Jane M och för att du hejade på, Sophie R.
Nu ska jag installera alla programmen. Och det kommer att ta tid. I alla fall när det gäller mailprogrammen.

2 kommentarer:

Jane Morén sa...

Vad roligt Eva. Lycka till med installationen!

Granne med potatisodlaren sa...

Tack. Jag har som tur är döttrar som hjälper till när jag inte fattar.