måndag 23 augusti 2010

Höstrufs


 I morgonens duggregn ser hela trädgården rufsig ut.  Höstrufs.













Så ser jag också ut när jag speglar mig i vattnet som samlats på trädgårdstraktorn.








Vattnet droppar ner från uthustaket
och håller takten tillsammans med en grävmaskin.












Längs med vägen hörs alla skoleleverna
på väg till den första skoldagen. Hösttermin.


Det är på riktigt som A och S sa som nyblivna elever. Tider att passa. Skolväskan att hålla reda på. Gymnastikkläder. På allvar.

4 kommentarer:

Maria Moln sa...

Som poesi är dina vackra väl välda ord. Höstrufs och skolstart. Ett avslappnat ord och ett stramare mer kravfyllt i skarp kontras.

Granne med potatisodlaren sa...

Tack kära vän. Det är konstigt att ingen börjar i skolan hos oss efter så många år.

Jane Morén sa...

Höstrufs, det var roligt och du har verkligen fått fram höstkänsla i dina bilder.

Granne med potatisodlaren sa...

Roligast var när jag såg likheten med min spegelbild i vattenpölen på traktorn och den utblommade ringblomman. Det var lite kul tycker jag.