lördag 16 oktober 2010

Färre vitaminer

borde jag äta om jag ska få sova. Det är slutsatsen efter att ha läst Eva Swedenmarks blogg.

Då skulle jag sova nu.

Men istället tittar jag ut genom fönstret på mörkret och undrar om snön har smält.

Nej, det har den inte. Inte de små dropparna med is på fönstret heller. Det är små små tankar som jag hinner med i morgontystnaden .

En annan sak som jag kan sysselsätta mig med är att läsa gamla deckare. Då kan inga vitaminer i världen hindra mig -

från att somna.

6 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Jag vill vara pigg och hinna så mycket, men det var en konstig känsla när också den goda tröttheten försvann, den sköna sömnen!

Granne med potatisodlaren sa...

Jag vill också vara pigg, men inte fyra-fem på morgonen. För då orkar jag inte med att göra trevliga saker på kvällen. Det är väl som med allt- lagom fungerar.

Anonym sa...

Underbar bild Eva!
Jag har tänkt på det, sover du alls?

Granne med potatisodlaren sa...

Carina, det har jag undrat om du gör också. Det är inte praktiskt att vakna föör tidigt för alla andra vill ju vara vakna på kvällen.

Anonym sa...

Tidsskillnaden gör väl sitt, men nej jag sover inte så mycket. Ibland tar jag en halvtimmes siesta på dagen, när solen är för stark.
Men vaknar alltid tidigt, oavsett när jag går och lägger mig...
Och visst har du rätt, det är inte praktiskt... men vad gör man?

Granne med potatisodlaren sa...

Jo, tidsskillnaden gör att det är lite upp och ner. Vi får önska oss bättre sovro.