lördag 27 november 2010

Det finns många politiska frågor som jag är

oense om med vårt kommunalråd Karl Petersen. Samtidigt som jag alltid har beundrat hans öppna sinnelag. Inte en dag missar han att vara med och möta luleborna. I lunchtid finns han på Storgatan och när det är olika evenemang finns han där.


Alla som läser min blogg vet att jag saknar Fritz Olssonhuset så att det nästan gör ont, och det kunde inte rivas utan att Karl Petersen och de andra socialdemokraterna sa ja. Men nu satsar jag på att vi får något som är bra för alla som går förbi den tomma tomten. Jag längtar efter musik och en isbana. Och en möjlighet att lyfta fram alla fina konståkare som finns i Luleå.

Och Kalle P fortsätt promenera bland oss lulebor, det gillar vi.

Idag kan du läsa hans debattartikel på DNdebatt här.

Inga kommentarer: