onsdag 3 november 2010

Drömmer om en natt i Harads

I natt drömde jag att jag var i Harads. Jag tror att det beror på att jag sett så många fina bilder på Trädhotellet.
Men när jag vaknade var det en vanlig onsdagsvardag

En helt vanlig dag med tunga moln på himlen.
Med tunga diskussioner på radion.
Med tunga ögonlock.

"Nu ska det handla om en bok om kungen", säger rösten på radion. En bok som berättar om vad många annars bara viskar om.
En bok som ledde till att en av författarna förlorade sin anställning på Sveriges Radio.

Här vid älvens strand börjar en rojalistisk yra idag. Kronprinsessan och hennes make ska besöka Torne älv och Lule älv, blivande gruvor, samisk kultur, trädhotellet, F21 och ett kulturprojekt. I dagarna tre ska de tu få information om vad som händer och sker mer än 100 mil från Haga slott.

Trädhotellet är mitt nästa måste.

5 kommentarer:

Jenny L sa...

Så kul för dem då!

Ja, den där boken ja. Som om man inte redan visste... Jag skulle kunna skriva flera högljudda blogginlägg om kungens privatfester i villor i Stockholms finförorter. Partyn med likasinnade farbröder i dyrkostym med näsduk i kavajfickan och inhyrda lättklädda unga "babes", ordentligt betalda så att de inte ska tala bredvid mun. Liksom personalen som dj:s, vakter och drinkservitörer. Men jag är inte särskilt intresserad av skvaller...

Granne med potatisodlaren sa...

Nej, det är du inte. Inte det minsta. Inte alls.

Jenny L sa...

:)

Beppan sa...

Du måste absolut besöka trädhotellet! En riktig höjdare! Så kul att någon här i närheten kan åstadkomma ngt så stort!

Konstigt nog - eller inte - så är "kojorna" nog mer berömda utomlands än här hemma. Hur var det nu - man blir aldrig profet i eget land...

Granne med potatisodlaren sa...

Jag tycker nog att Britta är bra på att lyckas med att nå fram i mediabruset. Hon är väl nominerad till bästa företagare i Boden, Årets Magmakvinna och Årets norrbottning om jag minns rätt. Det är en kvinna som jag är imponerad av ända sen hon flyttade till Harads.