fredag 11 februari 2011

Jag är inte kompatibel

Igår var jag sakletare igen. Hittade absolut ingenting på loppis. Inser att mina ögon och hjärnan inte är kompatibla just nu. L som var med fann massor med häftiga saker. Bland annat en pepita-rutig burk. Den fick mig att resa långt bak i tiden och minnas skyltfönstren längs med Råsundavägen i Solna. Alla dessa fantastiska rutiga tyger som fanns överallt.

Mest älskade jag en klänning i rosa. Pepitarutig och med guldknappar.

Hittade ljusmanschetter i glas på en helt vanlig hylla. I en ny butik. De är både vackra och förhöjer säkerheten nu när det fortfarande behövs ljus för att morgonen ska kännas uthärdlig. Elva ljus höjde temperaturen från plus femton till arton på en timme.

3 kommentarer:

Sophia Callmer sa...

Hu för kyla, bra med ljus och brasor!
Nej man är inte alltid mottaglig för loppisgrejer, förra sommaren var jag på EN loppis jag som brukar åka på massor, orkade inte ta in alla grejer och människor var helt fokuserad på jobb med mitt fotograferande.
kram Sophia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Åh vad fint och modernt det var med pepitarutigt. Jag älskade det. I ren nostalgi sydde jag upp en pepitarutig jacka i Vietnam men jag har aldrig haft den på mig sedan dess!

Granne med potatisodlaren sa...

Sophia du har rätt, det krävs träning. Man måste gå ofta för att hitta något. Tur att vi har kaminen idag. Inte nog med kylan, vi fick snålblåst och snö som bonus.

Eva, ja pepita var Dior som i dekorationerna på deras parfymflaskor. Det var Brigitte Bardot och allt franskt på jorden. Och dessutom tufft. Vad synd att du inte gillar din nya jacka, eller är den för somrig?