måndag 26 september 2011

Dimman tilltar

Utan klar tanke
I Folkpartiets Sverige är det viktigast att de 3 500 familjer som når taket för ROT- och RUT- avdrag ska få dra av ännu mer.

-Det kan  bli ett jämställdhetsproblem att de 3 500 som mest utnyttjar avdraget inte både kan renovera sina hus och använda hushållstjänster, säger Nyamko Sabuni, medlem i Alliansregeringen.

Partiledaren Jan Björklund anser att det viktigaste är att alla ungdomslöner sänks. Han är övertygad om att det skulle förbättra vår nations ekonomi.

Andra är säkra på att det viktigaste är att ungdomar tjänar bra så att de kan betala hyra, mat och sina studielån.

- Det är ungdomar som har behov av möbler, husgeråd och som konsumerar, säger Christine i en insändare. De är grunden för att efterfrågan ska öka.


3 kommentarer:

Maria Moln sa...

O, denna dimma. Detta myller av kortsiktiga lösningar som inte ser längre än den egna näsan räcker... Tack för att du lyssnar och se'n formulerar det jag bara hinner tänka!

Sophia Callmer sa...

Ja Eva man blir mörkrädd! Vad gör vi som aldrig ens kommer i fråga att kunna göra ett rotavdrag för att jag som egenföretagare inte hamnar där..jag kanske vill renovera och bygga om lite och kanske få putsat mina skitiga fönster..
kram Sophia

Granne med potatisodlaren sa...

De kämpar på de små partierna för att sälja in sina valsedlar inför nästa val. Vi satt här hemma och undrade vad de kommer att försöka sälja.

Allvarligt talat undrar jag om systemet med högavlönade politiker borde förändras så att de förstår hur vanliga människor och speciellt ungdomar kämpar för att få vardagen att gå ihop.