måndag 24 oktober 2011

Nödlinje i Sverige!

Verkligheten är ibland svartare än jag kan föreställa mig den. I fredags skrev jag om Tobias Billströms oro för att Babuschkor som får stanna hos sina familjer ska ruinera Sverige.

Jag sammanfattade hans inställning så här:

Tobias Billström heter han som fortsätter att envist hävda att det blir för dyrt om två generationer skattebetalare vill ta hand om sin Babuschka. Detta framfört av en minister som genomfört lagar vilka ger möjligheter att importera slavarbetare. Lagar som ger möjlighet att sälja arbetstillstånd till desperata människor som vill kunna arbeta och försörja sig själva.


Idag öppnar jag Svenska Dagbladet och DN läser om en regeringstjänsteman och hans fru. De har fått tillstånd att importera massöser från Thailand. Den Thailändska ambassaden har dessutom öppnat en nödlinje för thailändska medborgare som blir misshandlade och illa behandlade i Sverige. Det berättar Ekot på radion om.


Vill vi ha det så här? Den frågan måste jag ställa mig efter att ha upplevt denna totala inkompetens i medmänsklighet. 


Ska vi fortsätta att vända bort vår blick från det som skaver och krossar tilliten i vårt land? 







Inga kommentarer: