tisdag 29 november 2011

Magnetiskt

Det är en helt vanlig ruggig tisdag. En dag när ljuset aldrig blir så starkt att gatlyktorna släcks. Då är det tur att vi alla tänder alla dessa ljus. Det tänkte jag på när jag var ute och såg att natten är här klockan två.

Jag förberedde årets hantverksmarknad och öppet hus på Kronan igår kväll. I morgon ska alla ateljéer vara öpnna efter fem. På lördag och söndag är det Västergård på folkhögskolan som tar emot 22 hantverkare. Skolan har grötlunch och eleverna från Kläppen säljer hembakt fika.

Jag har gjort kylskåpsmagneter av keramik som jag hittade i min hemliga låda.

Ni som missade Miniart-utställningen i Luleå har en ny chans. Gällivare museum visar alla konstverk 10 x 10 cm stora från och med 10 december.Jag har tre emaljer med.

Inga kommentarer: