fredag 17 februari 2012

3G eller tre G:n.

Ska jag gå med i tre G? Det är en ny möjlighet som jag kan ta ställning till. För de flesta är 3G ett sätt att distribuera mobilkommunikation, men för en del kan det betyda något helt annat;

Glömska gummor och gubbar


Galna och glada godisätare


Glamourösa och globala gourmeter


Gamla och gaggiga glassälskare


Gulliga och godhjärtade grannar


Eller så betyder det alltihop.

Det mesta stämmer in på mig. Jag glömmer bort namn. Jag får riktiga godisätarryck. Jag gillar verkligen mat från andra världsdelar. Jag hör till dem som minns vad glassarna hette förr och mina fina grannar har en speciell plats i mitt hjärta. Men idéen om tre g kommer från en av mina kollegor. Han tycker att vi som jobbat längre än vi vill veta ska träffas och idka nostalgi. Det kanske vore något för oss glömska. Ser ni det framför er?

- Kommer ni ihåg den där duktiga kvinnan. Ja, hon som var så populär 1988. Ni vet hon som har de där driftiga döttrarna. Men vad var det hon heter?


- Ja, hon hade mörkt hår och väldigt tjusiga glasögon, minns ni?


- Hon bodde i en lägenhet på Storgatan.


- Hennes företag hade redan då valt snåla bilar för att skona miljön.

Men ingen jag säger ingen kommer på något namn.

Frågan är; ska jag bli medlem och sitta där och försöka minnas alla namn som bara försvann.

Här är en länk till en artikel om åldersnoja.  Och en till.

Inga kommentarer: