måndag 20 februari 2012

Det small och tjöt

Ny vecka när den gamla har blåst sin väg. Tur att den tog slut, den gamla veckans storm. Ett rosa skimmer på himlen och allt är stilla. Det enda som hörs är ett malmtåg som passerar stationen. Ute i trädgården har äppelträden fått nya vita kläder. Jag kan bara se kronorna. Hoppas på att det är ett gott omen inför sommaren.

Vinden i natt höll mig och Celina vakna. Katten protesterade mot att hon inte kan vara ute. Jag hörde hur byarna tog tag i plåttaket. Ett ljud som fick mig att drömma om trafikkaos och snurriga vägar. Det small och tjöt. Taket och Celina samarbetade för att inte en stund skulle vara lugn. Sen vet jag inte vad som hände. Men helt plötsligt var allt lugnt.

Nu tränar jag på att vara i nuet. I denna veckas första soluppgång.

Inga kommentarer: