söndag 4 november 2012

Hip hurra!

Hon var nästan sex år, Katja, när vi träffades i byn en dag. Igår firade vi att hon har tagit sin civilingenjörsexamen. I sex år har denna duktiga kvinna läst in både de naturvetenskapliga ämnena på gymnasiet och en hel civilingenjörsexamen. Dessutom har hon tillsammans med Kent uppfostrat Isak som idag går på sexårs. De har skapat ett fantastiskt hem och jag hittar inte ord för hur imponerad jag är.

Igår var vi där och firade framtiden. Den är ljus.

Ni som har sett mina bilder vet att jag har fastnat för en speciell. Den med ballerinan. Hon är Elsa Marianne von Rosen. En prima ballerina som var den första som blev en stor stjärna på Operan i Stockholm. Igår på SVT2:s danskväll sände de ett program om denna dam med skinn på näsan . Se det här. 

Idag hoppas vi vid älvens strand på lite färg. Lite mindre gredigrått och lite mer grediskärt kanske.

Man kan väl få drömma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Eva, så fint skrivet! Jag tackar för min vackra ballerina, nu ska jag bara hitta en fin plats för henne på min vägg!

Stora kramar!
/Katja