måndag 11 november 2013

Finest finnish snow-how

Det är svårt att göra texter som lockar till köp av snöskottningsredskap. Men på kartongen där snösläden gömmer sig står denna fiffiga mening med allitteration och allt.
Finest finnish snow-how.

De bästa av finska snökunskaper förvandlade till en snösläde med inställbart handtag. Det ni.

De har lyckats, med att fylla denna enkla konstruktion med minst lika mycket status som om den vore tillverkad av Marimekko,...eller Ilttala. Eller om vi tänker i bilar, så är den minst en fyrhjulsdriven mindre Mercedes, eller en Subaru.

Allt detta finns bara i mitt huvud men ibland så lyckas varumärkesskaparna att få oss att tro på att skillnaderna är enorma mellan det tjusiga märket och det alldagliga.

De senaste åren har väldigt mycket gått ut på att skapa varumärken av skribenter. Det är inte vad som står i texten som är viktigt utan vem som skriver. Trist. Tänk vad mycket som vi missar om vi tittar efter märken i stället för efter innehåll.


Inga kommentarer: