torsdag 28 november 2013

Kan en julduk vara en Rolls Royce?

 Idag har jag fått veta att vår julfavorit är formgiven 1957 av Kajsa Nordström. Den heter Julköping. I en blogg som frossar i julnostalgi finns den med som juldukarnas Rolls Royce. För mig är den ingen lyxbil snarare en niveadoftande vinterdag i byn.

Vill ni se hela duken finns den här.

Den är lika gammal som jag är och det kan ju vara så att det är därför jag älskar att ta fram den varje jul.

Oj, vad jag känner igen mig som nybörjare på skidor i snön. Det där bakhala som fick mig att bara vilja skrika. Ja, det vill nog även denna skidåkare om man får tolka hennes min.

2 kommentarer:

Monika Häägg sa...

Känner också igen den här. Kanske inte exakt samma, men en duk som påminner om denna. Kan det vara samma formgivare? Jag får ta och rota bland mina juldukar.

Granne med potatisodlaren sa...

De är så härliga dukarna med hittepåvärldar. Tänk vad jag har hittat på berättelser som barn till alla dessa perfekta vinterbilder.