onsdag 18 februari 2015

En kärleksförklaring till en verkstad

Det är länge sen jag hade chansen att arbeta i emaljverkstaden, men här är en bild som jag gjorde för några år sedan. Jag längtar efter den dag när verkstaden är i gång uppe på kollektivverkstaden. Vilket kan bli rätt snart.

Konstnärernas kollektivverkstad är en fantastisk plats där alla kan arbeta med de tekniker som är svåra att ha plats eller utrustning för i en egen ateljé.

Här i Luleå finns det plats för skulptur, träverkstad, keramik, grafik, textiltryck, metall, boktryckeri, screenverkstad och en digitalverkstad.

Tack vare att många före oss har arbetat för att konstnärer ska kunna utveckla sina kunskaper kan vi utvecklas och lära nytt hela tiden.

Vilken tur att jag lever här och nu, brukar jag tänka, när jag kör upp till Kronan för att se vad som är på gång. Vilken tur att vi har tänkt kollektivt och gett många chansen att jobba.


Inga kommentarer: