söndag 22 mars 2015

Europeisk front för elbilar

Obs bilden är inte manipulerad
Stella the cat ville nog att jag inte skulle missa vårens häftigaste himmel i dag. Ja, när hon hoppade på mig från sänggaveln klockan fem.

Den är värd att vakna för, även om jag längtar till nästa söndag när det är sommartid. Då hoppas jag att Stella sover lika länge som nu, vilket skulle ge mig chansen att få vakna klockan sex.

När man blir väckt så här tidigt så hinnar man läsa artiklar som aldrig hade blivit lästa annars. Idag läste jag tyvärr Peter Wolodarski på DNs ledarsida. Värre röra har jag sällan skådat. Han anser att Margot Wallström har sagt det som ska sägas om Saudiarabiens styre, men allt blev fel ändå?!

Fel är det för att hon är utrikesminister i en rödgrön regering. Fel är det därför att han anser att regeringen inte vet vad den gör, ens när den gör rätt.

Jag säger bara Carl Bildt. Har vi haft en sämre utrikesminister?

Inte ord till stöd för de demokratiska rörelser som finns i de starkaste diktaturerna. Nej han fortsatte slåss mot de ubåtar som han skapade sitt politiska kapital från. Ja, vi ska stödja Ukraina mot Putin i alla lägen. Men inte på låtsas.

Nu hoppas jag att alla länder i EU åtminstone kan skapa en enad front som kan hålla mot Putins behov av krig. Och att Putins behov och den Saudiska kungafamiljens behov  av våra oljepengar, ger oss en chans att skapa en Europeisk front för elbilar.

Inga kommentarer: