måndag 10 augusti 2015

På den sextionde dagen

Nu har vardagen vaknat efter sex lediga veckor. Igår var det första gången som vi såg en solnedgång sedan i våras. Då helt plötsligt kändas det att snart är det höst.

Daggen är så tung på morgonen att vi tror att det har regnat. Fåglarna har packat ihop och dragit söderut. Nu är det bara ett par kvar här vid huset.

Äppelträden är fyllda med frukt. Jag hoppas verkligen att alla kommer att överleva förra vinterns sorkattack. Men alla vinbärsbuskar, både svarta och röda har drabbats av ett virus. Inte ett enda bär. Men massor med jobb nästa helg när vi ska försöka ta bort alla buskar och sanera.

I lördags var Jinger och jag på Höslaget i Avan. Vi mötte massor med trevliga människor och hann med att tala med varandra. Nu far Jinger vidare på nya äventyr efter ett åt i Luleå.
Jag stannar här och njuter av investeringen i fårskinn från Avan.

Högst på önskelistan står nu dessa fina krukor från Avan. De var så tunga att jag får ta med bilen och köpa dem. Visst är de fina?

Den svala sommaren fortsätter och vi får glädja oss åt att jordgubbarna äntligen är mogna. De är så stora och goda, trots bristen på sol. Tänka att vi har kunnat njuta av färska gubbar i snart sextio dagar!!!

Från och med idag ska jag börja räkna dag ett. Nya tider. Och kanske mycket bättre tiden.

Inga kommentarer: